Wednesday, October 14, 2009

hujan emas di negeri orang..

hari ni masuk hari ke-14 saya di bumi org putih ini. it means dah 2 minggu saya kesejukan kat sini. huhu. autumn is beautiful i must say, but it's quite chilling too. harap2 saya get used to this chillingness a.s.a.p. oh ye, saya masih menumpang di rumah kak balkis. sgt2 terhutang budi dgn dia, rasanya tak terbalas budi baik dia. thanks yer kak balkis, semoga Allah membalas budi baik kak balkis sekeluarga dengan balasan yg terbaik!

ramai kwn2 tanya, saya dah settle down ke belum. saya jawab belum sepenuhnya. yg dah settle hanyalah buka bank account, register course dan booking rumah. yg belum settle masih berjela2; duit elaun belum dapat, kereta belum beli, rumah belum boleh masuk & family belum boleh datang. and banyak lagi kot.

the most miserable part is hubby & kiddos yg sepatutnya datang on 16 Oct kena reschedule ke 6 Nov, gara2 susah nak dapat rumah yg dekat dgn uni. biarlah apa org cakap, memilih or whatsoever, saya tetap nak rumah dekat dgn uni sbb niat saya nak blaja dan kelas saya 9am - 630pm 5 hari seminggu on selected weeks, and saya ada anak2 & hubby yg perlu diisi perut mereka. plus saya tak boleh datang lewat ke kelas, so punctuality is very crucial. furthermore, kelas saya hanya 20 org. mmg tersangatlah obvious kalau datang lewat, penaltynya pula, either deduct 3 marks atau tak boleh masuk kelas langsung!

alhamdulillah, the house yg saya delisted awal2 rupa2nya yg itulah yg paling saya berkenan, furnished, 10mins walk to Tesco dan 20mins walk to faculty. and that house hanya boleh masuk early november. hopefully tak ada masalah dgn application. Ya Allah, mudahkanlan urusan hambamu ini. and utk keselesaan hubby & anak2, saya minta hubby tunda flight date diorang sbb better bersusah2 di tempat sendiri drpd di tempat org. it won't be that easy, huhu (sila rujuk tajuk).

saya harap once hubby & anak2 sampai, saya kembali ceria inside out. hari2 saya rindukan mereka, nasib baik kak balkis ada ramai anak yg buatkan hari2 saya tak sunyi. if not, mau saya nangis hari2 kat sini. keluar air mata beku la jawabnya.

oklah, gtg. hope i will blog again soon!

5 comments:

Ummu Auni said...

huhu, sedihnya baca. mesti rindu sgt dgn bebudak tu..

momsloveheart said...

aini, ha ah.. rindu sangat.. congrats ye dah konvo! phd bile pulak? hehehe

Ummu Auni said...

phd?? entahlah...:D mungkin terhenti setakat ini sahaja, hehe

Pisey said...

hu.
i might not be able to send them kat airport lah nanti.

haha.
dah nak final ni.

julie.yaacob said...

aini, it's ok.. yg penting success in whatever u do :)

adek nanito! gOOd LucK!! it's ok tak dapat hantar pon..