Wednesday, August 19, 2009

Alhamdulillah.. Terima Kasih TM!

(gambar hiasan semata2 - at Hyde park, London)

2004 - saya dan hubby both dpt tajaan mara utk overseas, tapi kami tolak sbb saya mengandung anak pertama. at 6 mths pregnant, mak pergi buat selama2nya. so, itulah hikmahnya kami tak fly. kalau tak, sure tak byk spend masa dengan mak.

2006 - saya dan hubby both selected for interview utk biasiswa separuh masa YTM. tapi hubby jer berjaya. saya gagal, so hubby jer yg proceed buat EMBA. walaupon EMBA pon saya lulus interview, tapi saya decide nak jaga anak kat rumah. hikmahnya, kalau 2-2 sambung time tu, agaknya apa dah jadi kat anak2 kami.he he

2008 - saya apply biasiswa penuh luar negara YTM. alhamdulillah short-listed for interview. tapi time tu saya take for granted. uni belum apply, course pon belum decide. and worst of all, saya demam masa interview. memang kena komen pedas dari panel - kurang persediaan. at the point keluar bilik interview, saya dah agak yg saya gagal. in summary, dah 2 kali gagal dengan YTM.

2009 - saya nekad nak sambung blaja. determine course & uni mana nak further study. then at the same time apply SPC MARA. then apply Yayasan Khazanah. pendek kata, semua yg lalu depan mata saya rembat. utk MARA, alhamdulillah selected for interview. and alhamdulillah dapat tawaran. utk Khazanah, alhamdulillah selected for 1st & 2nd round. tapi setakat itu sajalah, then sodaqallahula'zhim.. oh btw, Khazanah ada 4 round. dapat ke 2nd round pon dah rasa terharu dan bertuah.

after dah nekad nak further study dgn MARA, tiba2 YTM keluar iklan biasiswa penuh luar negara dan biasiswa separa. so, apa lagi, saya yg muka tebal ni apply lagi skali dgn YTM. sampai GM pon heran kenapa banyak sgt dia kena sign. he he. right after balik dari BTN, YTM panggil untuk interview. berbekalkan sedikit sebanyak pengalaman pergi bermacam interview scholarship, haruslah saya betul2 bersedia as not to regret myself. and alhamdulillah, interview berjalan lancar, maybe sbb saya pon dah 3/4 prepared untuk ke seberang laut. tinggal visa jer belum apply.

and finally, hari ni saya terima jawapan dari YTM.. dan saya rasa nak melompat2 ke awan biru (:


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Tuan / Puan,

TAHNIAH diucapkan kerana telah berjaya dipilih dan ditawarkan Biasiswa Penuh Luar Negara secara sepenuh masa bagi mengikuti pengajian peringkat Ijazah Sarjana. Kerjasama tuan/puan diperlukan bagi memberikan maklumat seperti di bawah sebelum 28 Ogos 2009 bagi penyediaan Surat Tawaran Rasmi.

Maklumat yang diperlukan adalah:

1. Unit/Bahagian:
2. Alamat Pejabat:
3. Alamat Surat Menyurat:
4. Nama dan Jawatan Pengurus Besar:
5. Kursus:
6. Institusi:

Tawaran ini berkuatkuasa mulai JULAI 2009 bagi yang sedang mengikuti pengajian di mana-mana ipta/ipts (yang diiktiraf oleh TM).

Sila majukan Surat Tawaran dari universiti berkaitan sekiranya tuan / puan telah mendapat tempat bagi penyediaan surat tawaran rasmi. Bagi mereka yang masih belum mendapat tempat, tawaran ini sah sehingga JUN 2010.

Kerjasama dari pihak tuan / puan amatlah diharapkan dan didahului dengan ucapan terima kasih. Jika terdapat sebarang pertanyaan, bolehlah menghubungi pihak YTM

Sekian dan salam hormat.

Yayasan Telekom Malaysia

10 comments:

Ummu Auni said...

tahniah, tahniah...

aida said...

yeyyyyy

Arisy said...

bebeh.. congrats! ko pegi sorang ke ?

julie.yaacob said...

thanks all!

ul, aku angkut semua insyallah..

sikulat said...

wah waahhh.. sume dpt pegi free + bertanggung + bergaji kan ?? wahh waaa...

Pisey said...

sista!!

sedeyh la nak pisah ngan faris!!

memang adek nak gi uk lagik nexyer n pastikan adek dapat pegi paris okeh??

haha.
time abg convo leh gak.

julie.yaacob said...

semah - alhamdulillah.. syukur amat dapat YTM.. kalau dgn MARA ok gak, cuma sengkek la sket kalau bawak semua.. hehe.. awak jgn lupa dtg jalan uk okeh?

adekku - simpan duit from now on.. takyah tunggu abg convo, datang time summer best!

Pisey said...

hahha.summer.isk.jangan la hujan2.n adek nak paris!!

kang ramai pulak org nyebok wat tiket mahal matila saye.haha.

ijjah said...

congrat julie! nnt war2 kan ye bile flight.i'Allah kalo kene masanya boleh la kami di kt wrsan nie ke klia,i'Allah.

ijjah said...
This comment has been removed by the author.