Tuesday, August 18, 2009

saya sesak nafas

no, not h1n1.. nauzubillah. moga dijauhkan dari pandemic ini. pagi ni si Faris demam, actually since last night. mmg dah niat dah, kalau hari ni demam berpanjangan, haruslah saya cuti walaupon cuti saya hanya tinggal cukup makan jer utk hari raya.

we went to klinik menara at bkt jelutong and of course dr rasool takde kat situ. siang mmg doctor lain. malam jer baru dr rasool take over. masyallah cantik sungguh klinik baru dia. just moved in 2 weeks ago. si faris nampak a bit active, dan makan breakfast sup cendawan dengan roti. alhamdulillah. susu pon laju jer. temp dia turun sket. this very morning 38.7, but masa kat klinik dah 37. alhamdulillah. since dia nampak sihat, kitorang decide hantar nursery sbb me got so many urgent things at the office. right now tgh monitor temp dia, doc pesan kalau naik mlambung cepat2 g hospital.

oh ye.. saya rasa sesak nafas dengan jerebu yg teruk dan banyak unsettled things. kerja kat ofis toksah cakaplah. saya akan mula bercuti starting 1st oct 2009 selama 1 tahun. 13 bulan away from office. haruslah dungu saya balik nanti. he he. so skrng banyaklah hal2 nak diwasiatkan kepada staff dan pemangku saya. and at the same time kerja harian pon nak layan. tak penah saya tinggal unread mail cecah 50+ at the end of the day. but today it happend. average email saya dapat dlm sehari is 100. and more than half yg kena take action. esok & lusa pula training sbb nak cukupkan jam training before start cuti. panic2. tapi saya urut2kan dada cakap "jgn susah hati".

saya tahu yg paling susah hati adalah bos dan staff saya sbb diorang pon tahu byk kerja saya bertangguh atas bermacam2 alasan teknikal. pemangku saya tak nampak stress sgt sbb dia budak yg sgt fresh and not much to expect. hemm. rasanya sempat kot nak buat handover. bulan puasa ni harap2 ada extra time sbb tak perlu makan. he he

lagi penambah stress adalah visa yg belum dimohon sbb afidavit belum ready. at the same time, saya masih mengharap sinar harapan dari yayasan T* untuk sponsor biasiswa wif paid leave. accomodation di coventry pon saya belum finalize sbb susah gak kalau tak tgk dulu. but my bro at london will assist me on this. harap2 semuanya urusan berjalan lancar. ameen

antara unchecked to do list :
  • visa appointment (pending afidavit)
  • pesuruhjaya sumpah (sbb translate sijil nikah jawi kpd english)
  • lhdn (to clear all debts, if any)
  • agreement (pending from sponsor)
  • accomodation at coventry (pending house scouting)
itu antara 5 yg terpenting, yg lain tu remeh temeh jer. now dah rasa sesak nafas balik sbb saya masih sempat blogging walaupon time sgt limited. he he

spt biasa, jangan susah hati, ok?

No comments: