Sunday, April 11, 2010

Pre-Easter Holiday ~ Cornwall

break sekejap dari project literature review.. teringat2 last week pergi caravan vacation with hubby, kiddos, zamie & shina.. sungguh2 relieved drpd assignment yg bertambun2! siap tak tidur pun pagi nak pergi cornwall sbb nak kena submit assignment by 9am.. hihi (always the last minute.com) hoping to have Euro vacation pulak next time.. walaupun ditenggelami dissertation work, holiday tetap holiday! hehe

day 2 - newquay, cornwall


day 3 - land's end, cornwall


day 3 - minarch theatre, land's end

day 4 - on the way to eden's project

eden's project - tropical biome

mediteranean biome



eksiden - faris tersembam dalam shuttle bus

day 4 - bye2

19 comments:

aS_c0mei said...

salam...macam kenal je...dulu akak belajar dekat mrsm pasir tumboh ke?sory kalau silap org.hehehhe

julie.yaacob said...

salam.. betul2, akak blaja mrsm pasir tumboh.. awak junior akak ek? nama penuh siapa?

aS_c0mei said...

betol la kak julie ni.hehe.saya siap bukak friendster td sebab nak tgk gambar akak lama2 dalam tu.hihi.

ha ah.saya junior akak.nama penuh saya norhasmaliza.maybe akak tak kenal kot.saya ingat akak sebab akak BWP dulu.hehehe

saya batch sekali dengan nazida,shuhada,mahadi tu..nama2 glemer je saya sebut...sy tak glemer.haha

julie.yaacob said...

eh nama awak cam familiar.. cuma maybe kalau jumpa face to face baru cam kot.. tgk blog awak tadi pon tak berapa cam lagi.. awak kenal Aida UK ek? tu member adek akak.. dalam blog Aida tu ada gambar adek akak, tapi dia dah balik mesia.. best dok Qatar? akak sambung blaja kat UK.. husband awak keje company apa sampai kena hantar Qatar? ke mmg company kat Qatar? (banyak plak tanya) hehe

aS_c0mei said...

hehe.maybe cam ko kalau jumpa.saya dah "gemok" compare zaman mrsm pt dulu.sejak kawen mmg gain weight sungguh.tp bukan sebab pregnant ke apa.blom lg.sebab makan byk ko.hehhe.

saya kenal aida ikut blogger ni je.kawan2 blog.heheh.

so far,biasa je dok qatar ni.best lg dok uk kot.haha.bleh jalan2 byk tmpt kalau kat uk tu.sini bosan sgt.best la akak sambung blaja....ada peluang tu,kena la grab kan.hehe..

husband saya keje ngan company qatar ni.tu yg tercampak ke sini.hehe...dia kene ngan qatar chemical...

best tgk akak dgn anak2 & husband...jalan2 sana...happy!hehe

Anonymous said...

Salam Juli..kim Salam kat Fairuz...HSBB aka TM Unifi runs well...I'm now managing the TM UniFi Centre...

R@fiz

julie.yaacob said...

alamak malunyer boss2 baca blog.. hehehe.. fairoz tanya, En Rafiz jadi agm ke kat UniFi Centre? kirim salam kat wife..

julie.yaacob said...

as, ok2 jer dok uk.. tak tahan bile winter.. sejuk amat.. now dah ok sbb matahari dah terik, sejuk tetap sejuk tapi dah mula nak panas sbb dah nak masuk summer.. maila jalan2 ke uk summer ni.. best shopping sini!

Anonymous said...

Smlm ada meeting dgn Syarehan, dia kata ada tanya Fairuz pasal office RNO...dia kata dalam facebook contact Fairuz ada, smlm saya cuba carik tak jumpa...pas tu teringat masa dulu-dulu Tapai ada tunjuk Blog dia ada Juli punya blog dalam tu..tu yang meng'google'...

Saya manage TM Unifi Centre (SOC) mmg dah lama, sejak April last year. Nape Fairuz nak masuk ke? Post Mgr ada lagi kosong, baru jer interview budak luar last 2 weeks. Tapi keje ni la paling stress saya rasa sebab semuanya baru...WI, system, staff, KPI, product...

oklah selamat belajar, Fairuz buat apa kat sana? Part time?

R@fiz

aS_c0mei said...

akakkkk,bab shopping tu jangan la ajak.menggedik nak pegi ni kang!haha....

tiket mahal kot la ke sana.lgpon tak reti nak cek2 tiket.jakun lg.hahaha.insyaAllah,ada rezeki,nak jugak ke uk...hehehe

momsloveheart said...

En Rafiz, fairoz nyer facebook Fairoz Othman, try browse boleh jumpa kot..

Fairoz tu dah lama tak merasa stress.. tambah2 skrg tgh rilek dok rumah main dengan budak2.. almost hari2 pergi park bawa budak2 main sekarang ni.. so far allowance cukup, so dia tak kerja part time pon.. kalau nak beli kete bawa balik maybe kna keje kot. hehe

tempat En Rafiz tu bila semua benda baru nak set, memanglah susah sikit.. nanti after 1-2 years insyallah stable la.. ker nak pindah unit lain? :)

ok take care.. selamat bekerja.. datangla jalan2 sini, pound tgh murah!

momsloveheart said...

as, blaja2 dengan kakak2 kat sana, sure terer bab2 jalan2 ni.. hehe

Anonymous said...

Ari tu tarik Along (Azleen) join CSOC Gov, sekarang selalu jumpa dia dgn Cheng la. Diaorag sekarang kat UK kan? Cuti 2 minggu dari minggu lepas. Tak jumpa ke?

So Fairoz ok ler, x der stress keje, jaga anak dan memasak ke kat rumah?

So far Alahamdullilah Unifi ni, order dah dekat 1000 utk 3 minggu ni, yang tak tahan tiap-tiap hari meeting, War Room la (Sky pulak tu yg lead - tanya Fairoz apa kesannya)...dengan system NOVA yg tunggang langgang. Saya sekrang buat Sales (inbound/outbound0, jaga billing, installation (mcm SFC)dan Assurance (macam contact centre yag jaga streamyx tu)...tu yg pening.

Tu belum layan McKinsey, KPISoft, Consultant lagi...dah nak termuntah...

2 Post manager dari April last year tak terisi, semua org tak berminat nak buat UniFi dari planning ke operation.

Rasa nak jaga Data balik ler. RNO tgh besar-besaran buat restructure ni, byk post GM, AGM dan Mgr.

oklah bila balik? Kirim salam kat Fairoz nanti saya try browse. Ari tu salah eja Fairuz, patut tak jumpa.

julie.yaacob said...

En Rafiz, balik TM nanti saya and Fairoz nak kena study banyak term2 baru ni. hehe. NOVA macam supernova la pulak. balikla Data, jadi AGM or GM terus. EN Rafiz offer diri jek, jaga Central ke, sure dapat punya. Sebab maybe tak ramai nak post tu sbb dah ada Unifi, semua org cuak.

Fairoz tak masak jer, yg lain semua dia buat. tapi setakat goreng telur, goreng fries, puding roti tu kira lepas la. hehe. Apa nama En Rafiz dalam facebook? kitorang cari pon tak jumpa. Along & Cheng tak jumpa pon. lupa nak contact, diorang pon tak contact kitorang. sibuk berjalan2 kot.

nanti add saya sama. Julie Yaacob

Arisy said...

babe, u look super gorgeous. Jeles i taw.

julie.yaacob said...

really?? ko jer puji aku ul, sayang ko.. nanti aku beli souvenir.. pujila lagi.. hehehee.. adek2 aku hampes semua cakap aku gemuk.. so skrg aku tgh konon2 kontrol makan sket.. konon jela kan.. and jalan kaki ke uni hari2.. nanti aku ambik gambar2 yg lagi gorgeous ok! hehe

Pisey said...

ah.adek2 hampes pun sy plg kurus gak.hahaha.

momsloveheart said...

tgkla nanti.. kakjulie balik nanti kunrus. sure korang jeles! hahahaha :P

Pisey said...

ah.xlogik jika kurus dari adek.kalau awak kurus dari now pun cukup bagus lah.nak kena kejar abang punya weight loss lah!!!!