Thursday, February 04, 2010

warung saya

hari2 jenuh pk nak masak apa. nak beli slalu pon mahal (kalau convertla). so, sebagai langkah2 berjimat cermat, haruslah hari2 memasak utk breakfast, lunch & dinner.

menu hari ni:

breakfast - bihun goreng singapore --> mendapat pujian ramai (aisya, faris & hubby. hehe). sangat kembang hidung saya ok

lunch - nasi putih, udang goreng kunyit dan asparagus+cendawan wif soy sauce (nama melayu dia kicap)

dinner - sama spt lunch (kalau belum habis). tapi kalau dah habis, hajat di hati nak makan fish & chip (paling senang, beli je yg frozen kat Iceland)

tak sempat nak snap gambar sbb battery camera out. insyallah lepas2 ni nak rajin snap & post gambar semua masakan, sebagai mengingati yg saya ni rajin juga memasak. hehehe (tak sudah2 puji diri).

sejak dok sini, banyak juga yg saya try masak. masa kat mesia, sangat2 malas dan tak suka mencuba. contohnya, lasagna, puding roti (jgn gelak ok), sup tulang, lamb curry, nasi briyani (walaupun instant tapi sedap tau), spaghetti goreng (italian style), gulai nasi berlauk (klantan style), pita bread with chicken filling, jacket potato and lain2 lagi. sangat seronok bile seisi rumah enjoy dgn masakan saya yg tak seberapa.

by the way, esok pagi nak masak apa ye? nasi lemak kot.. tak pon roti canai with lamb curry. laparnye! :)

8 comments:

ummi said...

so... bila nak buat BBQ? bet kat sana lagi murah2an nak beli barang2 kan. that small pit cost us ratusan gak, not to mention difficult time assembling it hu hu.

julie.yaacob said...

Kak tie, BBQ expected to be materialised in March selepas daku submit assignment yg bertambun (semuanya ribu riban perkataan)! hehehe.. hubby saya dah sebut pasal grilled prawn dah last nite. hahaha.. mcm deja vu plak

Arisy said...

sebab kat mesia byk kedai kan - boleh beli food sedap2.. heheh, byk nye julie dah masak, tapi takde nasi dage pung.. (heheh, aku yg teringin nasi dage ni..)

IreneYaya said...

Julie!!! Sambung study ke? Cayalah...tumpang bangga ni. =) InsyaAllah thought end of May ni nak pergi summer break kat UK, nnt Yaya contact Julie k? Ada jumpa Azah tak?

julie.yaacob said...

Ul, ye kot. kat mesia malas masak sbb food heaven. sini nak makan luar pk banyak benda. halal ke tak, mahal ke tak, and tak semua tempat easy reach. nasi dage aku pon kempunan. tak blaja lagi dgn sifu. hehe. aku bleh blaja nasi dage tganu je sbb beras nasi dage klate aku tak bawa. nanti aku pon bila dah jadi..

yaya, ha ah, sambung masters. menggagahkan diri ni. julie sambung ngan zamie, sekelas pon. tu yg semangat sket tuh. okeh2 datang sini contact kay? tak jumpa azah lagi. ingat around april-may gak nak jalan2 ke newcastle. jauh gak dari sini, around 4hours. see you yaya! jeles tgk yaya bisnes. hehe

Pisey said...

cepat balik masak untuk adek!

IreneYaya said...

Hah? Zamie pun kat sana? Kirim salam kat dia eh...Abang Yaya yg twins dulu pun Warwick..Conventry kan? K nnt yaya contact k..InsyaAllah end of May see u and Zamie there k. U take care. =)

aida said...

aini dok komen kawan i ni rajin masak.. kihkih.. luper lak member dok UK, nak jimat budget gitu