Wednesday, January 26, 2005

from sadness to happiness.. :)

rasa dah lama benar tak update.. tahlah.. tatau nape.. sejak akhir2 ni aku slalu teringat arwah mak and all the sad things happened after she left..

14-Jan until 17-Jan.. aku demam & bengkak tonsil.. then berjangkit plak ke hubby.. sian Aisya.. mama & papa tak larat nak jaga dia so terpaksala hantar nursery eventhough on Saturday.. sedih sangat rasa tapi apa boleh buat.. takut gak demam berjangkit kat dia.. tapi Alhamdulillah.. Aisya sihat as usual..

18-Jan.. besday arwah mak.. i can't stop myself from crying.. crying.. & crying.. kalau mak masih ada, tahun ni umur mak 53 tahun.. still muda.. 2-3 orang bestfriend mak sms aku cakap diorang ingat besday mak & miss sangat kat arwah mak.. lagikan kawan2nya bersedih.. inikan pula anaknya.. tiap kali solat mesti aku nangis.. aku hadiahkan al-fatihah & yasin utk mak.. aku sms semua adik2 & kakakku suruh diorang buat bende yg sama.. aku suruh diorang yg bercuti kat rumah pergi ziarah kubur mak.. sayu & sebak sangat rasa sampaikan kat ofis aku takleh concentrate buat keje.. kejap2 airmata berlinangan.. ya Allah.. tabahkan hati hambamu ini utk menempuh hari2 mendatang tanpa kehadiran ibu tercinta.. dan yg paling membuatkan aku sedih bila teringatkan adik bongsuku yg akan masuk Tingkatan 4 di MRSM Pengkalan Chepa.. she's still so young to hold this burden.. semoga adik tabah.. setabah mak melawan penyakitnye..

rasa sedihku beransur pulih.. pk2 balik.. kalau aku bersedih.. adik2ku lagila sedih.. aku mesti tabah & kuat semangat sbb aku umpama pengganti mak.. aku jadi tempat diorang meluahkan perasaan & kesedihan.. tempat diorang minta pendapat tentang pelajaran.. aku tak boleh kalah pada emosi.. aku tahu Allah akan menolong kami dlm apa yg kami hajati dan dlm kesusahan.. insyallah..

25-Jan.. Selangor cuti Thaipusam.. maknanya hubby sorang cuti & aku tak.. aku pon apa lagi.. apply cuti sama la sbb kalau tak sure hubby kena hantar aku pegi keje.. so smalam kitorang pegi Alamanda Putrajaya.. since minggu lepas lagi aku request kat hubby nak pegi Alamanda sbb aku tgk kat paper Habib ada buat SALE kat situ.. rasa bersemangat gila nak beli barang kemas sbb duit hantaran aku dulu still dok simpan.. ada laa blanje beli set bilik tidur tapi aku nak laa jugak beli something yg aku boleh pakai hari2.. baru ada sentimental value.. lagipon aku rasa dgn beli something yg aku suka & dah lama dok idam2, sure akan buat aku a bit happier..

kitorang keluar rumah dlm pukul 3pm.. sampai je Alamanda, kitorang gi makan2 kat fudcot.. best jugakla sbb fudcot dia luas and tak sesak sangat.. lepas makan kitorang terus pegi ke tpt pameran Habib.. waa.. rambang mata! hubby menyokong 100% supaya aku beli 'something'.. kalau tak beli, dia nak tinggal aku sorang2 kat situ.. balik sendiri katanya.. hehe.. pilih punya pilih.. at last aku pon beli laa 'something' yg dah lama aku idamkan.. mmg murah pon harga brg kemas kat Habib bila diorang buat SALE.. kalau emas 916, less RM4 dari harga pasaran..

so, sape2 yg nak kawen or bertunang.. cepat2 laa pegi Alamanda sementara SALE ni.. Habib sini je yg SALE tau.. tpt lain SALE tapi tak byk pon dia potong.. sampai 14-Feb je.. so, still ada quite a lot of time.. tapi kalau nak byk choice, better pegi skarang sbb kalau dah dekat2 penghujung SALE tu, biasala tinggal balance2 jek..

yg bestnye, hubby sporting gile! sepanjang aku dok memilih2 tu, dia yg jagakan Aisya.. hehe..

thanks very much sayang!! i know you really2 want to make me happy! love u so much! and Aisya too for being such a good girl yesterday.. ;)

No comments: