Showing posts with label Me Shopping. Show all posts
Showing posts with label Me Shopping. Show all posts

Saturday, November 21, 2015

Terjebak dgn korean skincare via Althea

Tiba2 malam ni terasa nak intai blog kawan2. Dah lama sgt tak update blog sendiri or blog hopping huhu. Dan bila singgah di blog my fren farra, sgt tertarik dgn review farra mengenai korean skincare drpd online shop ALTHEA

Since dah lama bebenor tak membeli set lengkap skincare (cleanser, toner, mosturizer), maka sangatlah justify utk mencuba produk korea ini chewahh. Ada jer justification bila nak membeli kannn? hehe

Hasilnya, saya pilih 3 item ni yg mendapat good review (4-5 star) di ALTHEA:
1. Innisfree jeju volcanic mousse cleanser
2. Innisfree jeju volcanic pore toner
3. Innisfree the green tea seed serum

Kenapa pilih Innisfree? Sebab farra cakap product ni natural ingredient dan sangat sesuai utk kulit dia. Pastu tertarik nak beli di althea ni sbb rata2 org cakap harga brg di althea lebih murah berbanding beli di mall atau outlet. I cannot comment on anything yet sbb tak pernah ambil tahu pun pasal skincare korea ni hihi. Yang penting althea claim produk mereka original dari Korea.

Oklah, apa2 pun kita tunggu dulu parcel pink sampai utk further review. Aduh, harap2 althea malaysia ada stok so cepat sket boleh try huhuhu.. Tetiba je beauty concious !

Friday, January 28, 2011

annoyingly irresistable!!


pagi2 dah berjaya di'hasut' oleh yati utk beli photobook sempena CNY promotion.. bukan 1, tapi 2 sekaligus i beli ok.. thanks yati for the precious info!! walaupun projek photobook ni belum tahu lagi bile nak start, this purchase is kind of motivation, ahaks!


so frens out there, tunggu apa lagi?? murah banget nih!

Sunday, December 19, 2010

short hols

i'm now in Lunas Kedah at my in law's. actually nyaris terlupa yg i ada wedding nak kena attend in Penang yesterday dek kebizian melampau last week. but Alhamdulillah, hubby sanggup nak drive after kerja on Friday, and semalam kami selamat makan nasi briyani yg lazat amat di kenduri my UK fren, Shina & Izwar. Congrats guys! semoga cepat2 dapat baby ;)

yg sedihnya, sejam lagi dah nak bertolak balik ke S.Alam. tak sempat i nak berpoya2 kat Penang huh. hanya sempat shopping kain2 nak buat baju utk myself, hubby and kiddos. maklumlah, raya lepas kami kan takde baju baru. so, tiba2la teringin nak berbaju sedondon, utk event apa nak pakai tu blakang kira. yg penting sedondon. hihi

disamping kain, ada juga sempat merembat 3 blouse dalam masa 1/2 jam. mana bleh tahan, kalau kat kl blouse cotton yg labuh & tangan panjang, surely rm50 ke atas. yg beli kat nichii bulan lepas 2 pasang pon dah seratus lebih. i plak dah bertukar size, so baju2 lama semua jadi seksi gitttew. tak sanggup i nak pakai.. justified kan reason i nak shopping baju baru? :)

oklah, nak mandikan budak2 sebelum bapa budak ready dulu.. karang kena marah hehe.. chalos!

Friday, July 30, 2010

Kasut oh kasut!

Gile tak? bile Clarks sale jer, surely angkut 1 pasang utk diri sendiri. Hubby cakap saya dah takyah beli kasut sampai 10 tahun! haha mungkin benar kata2 ittew! ^^ limit saya hanyalah clarks, not more than that.. so, ape salahnya kalau angkut stok utk 10 tahun pon kan?


by the way, kasut2 kat atas tu idaklah semuanya saya punya.. ada kepunyaan hubby, kakak, adik, adik lagi, and member2 punya.. tapi besides that, ada lagi yg dah masuk kotak. hubby sound saya, mama ni asyik beli kasut utk diri sendiri jer, utk anak2 beli sikit jer.. tapi kan, kasut kanak2 walaupon sales sangatlah mahal! lebih afdhal kalau cari kat carboot jer, boleh dapat clarks dalam 1-2pound yg elok2 jer lagi.. boleh kumpul sampai umur 2-3 tahun akan datang gittew..

alasan mama, kaki mama dah tak membesar, so beli banyak pon takpe :P ni baru 1 tahun kat sini, kalau 4 tahun agaknya banyak mana ek?

Wednesday, July 07, 2010

CK lagi (siri 2)

sambil pening2 lalat mengarang research methodology utk project..
jom jamu mata dgn tangkapan CK from Bicester Village..

passport holder with matching keychain

yg bunga2 mama punya, polkadot pink aisya punya..
sorry yer papa and faris, pattern yg tinggal utk gegirl jek..

make-up case utk kak elin

and lagi satu toiletries bag lupe nak tangkap gambar. so, ni saje utk kali ini..
sekian terima kasih.. :)

Saturday, July 03, 2010

my first Cath Kidston

yang ni hasil belian online. and this is my first purchase of CK. so, harus tempek gambar parcel yg sungguh chumel.. kiranya ni hadiah besday utk diri sendirilah..

siap ada TQ card yg cantiks

bucket bag utk bawa bekal, botol air, payung and diary ke opis

mini tote bag ni big boss yg kirim, sgt kiut


box bag ni matching pattern with my bucket bag

ticket holder ni utk taruk id card and train pass (ada ajer reason)


lastly clasp purse yg big boss kirim gaks..

then hari selasa, pergi Bicester beli lagi benda ngarut2 kat CK, macam passport holder and keychain. then semalam member pergi Bicester kirim lagi beg sbb berkenan and takut dah tak sempat nak pergi. nanti balik Malaysia dah tak jumpa CK. sobbs sobbs. so, kalau dah berkenan dan harga berpatutan tu, beli ajelah kan. ramai jer penunggu kat sana nun..

huhuhu ni kes berjangkit dgn kak elin la nih..

Friday, June 25, 2010

sangat tidak sabar

lagi 2 hari saya akan bebas dari semua assignment yg sgt2 menggugat jiwa raga selama almost 1yr. sgt2 tak sabar ok. i'm trying hard to finish the last assignment with full blast effort. hopefully resultnye nanti worth the effort.

nampaknya, selasa depan bolehla menjengah ke bicester village sbg reward kpd diri sendiri.. hmm, nak beli apa ye? or maybe ke stoke-on-trent menambah pinggan mangkuk maybe.. dah kena mula berangan ni..

Thursday, June 24, 2010

excuses..

bile bosan buat essay assignment, inilah akibatnya.. it always happen ok, like every week gitu.. habisla my kchiinggg!!!