Showing posts with label Breastfeeding. Show all posts
Showing posts with label Breastfeeding. Show all posts

Saturday, September 11, 2010

Medela Freestyle Offer!

Salam Eidulfitri to all!

I am busy berhari raya and packing things to ship back to Malaysia. sangat2 kalut!

But still, siapa2 nak order Medela Freestyle, sila email saya segera (julie.yaacob@gmail.com)!! sbbnya saya pun nak beli 1 untuk future baby (^^) so, boleh order sekaligus!

My offer price = rm1330
(self collect at TM Annexe 1/Denai Alam. other delivery can be arranged at actual delivery cost)
Retail price = rm1500-rm2000+

 Last date to order from me is on Monday, 13 September (midnight)

Will be available in Malaysia = mid November (estimation)
(shipping from UK to Malaysia takes 6-8 weeks)

Don't miss this opportunity ladies!

regards,
Julie

Wednesday, July 28, 2010

AVENT pre-order

Dear friends,

I'm going back to Malaysia by the end of September. Currently I'm actively buying some AVENT items to bring back to Malaysia sbb kat sini much cheaper than Malaysia.. nanti kan nak beranak lagi, so why not buat early preparation kan kan? ^^

So, nak tanyala kot2 ada member2 nak order AVENT or MEDELA items from UK. Kalau boleh, not an urgent order sbb I agak busy lately. Kalau nak segera pon, bajet2 arrival mid September tu ok kot. Sbb I pon kena prioritykan yg mana patut dulu eks.. sibuk dgn shopping je kang En. Suami menjeling ganazz.. ^^

Kalau macam bottle, the difference tu takdela very2 huge but items macam breastpump, sterilizer, or bottle warmer, mmg sgt2 beza harganya.. setakat nak jimat dalam RM50-RM100, insyallah boleh, but depending on items juga..

So, kalau nak order silalah email kat julie.yaacob@gmail.com item apa yg berkenan, then saya bagi quotation harga. kalau setuju dgn quotation dan payment mode, kita make a deal..

order utk delivery September dan October akan diterima sehingga mid August. order2 selepas mid August akan diship bersama brg2 saya nanti (expected delivery end Oct - mid Nov)

Antara item2 yg berbaloi utk dibeli di sini:
  
digital bottle and food warmer

electric bottle and food warmer

digital sterilizer


microwave steam strilizer
single electronic breastpump

Single manual breastpump
Double electronic breastpump
Alrite, that's all! ^^

Sunday, February 24, 2008

I'm back..

but rasanya just for a while..

Me – currently in new position (no no, not upgraded yet), triple works, ½ stress.. and that’s why I don’t blog for a looooong time.. my new unit is actually the 1st unit I joined in when I started working with this company.. best sbb mcm family sendiri & the new job require me to think a lot.. I do network design for leased line services, best sbb task baru..

Hubby – 2nd semester of his EMBA.. GO HUBBY GO!!! 1st sem he got 1st class and I’m sooo proud of him (behind a successful man is always a woman.. he he he) We need to sacrifice all of our weekends, tak dapat balik kampung and tak dapat cuti2 Malaysia.. I must insist a vacation during his sem break, which is 2 months.. tak kira, kena gi cuti2 juga, tak kesahla kat mana..

Aisya – diaper-free except for poo poo and at nighttime.. 1 week enrolled with Dzuliman, and Alhamdulillah so far.. Start making new friends and start learning Iqra’ already.. Handwriting and coloring skills improved, except for the choice of colors, hancuss.. sangat pandai main dgn Faris, tapi at times jealous gile especially bila mama susukan adiknya..

Faris – 7m.o and still on breastfeeding (80%)! I’m sooo proud that I still bf him, despite the tiredness and lack of expressed milk due to my tight schedule at work.. He started crawling at 4m.o and now already attempted to stand on his own.. Lotih jaga this teruna coz I need to keep my eyes on him at all time.. sangat manja, maybe because of bf kot.. hopefully I will continue to bf at least until he turns 1y.o.

New house – just completed renovation (little only).. actually we plan to move in during CNY but now already delay for 1 month.. hubby is so busy with his EMBA and I am so busy taking care of the kids.. as of now, the next tentative date will be mid-March.. harap2 dah takde delay lagi.. penat ulang-alik to settle things..

Alamak.. Faris is awake already.. bye bye for now.. ntah bila lagi boleh memblog.. hu hu hu.. miss my sweet time blogging..

Friday, September 21, 2007

menyusu si permata hati..

Alhamdulillah, dah 2 bulan lebih saya berjaya menyusu permata hati kedua saya, Faris.. rasa bangga jugaklah sbb masa lepas bersalinkan dia, saya agak skeptical dgn kemampuan saya.. maklumlah, masa bersalinkan Aisya, saya kurang ilmu, support & kesabaran untuk bf.. baby pon sama, tak sabar.. dengan Faris, dia banyak membantu saya.. dia kuat tido, so saya tak cepat panic.. seminggu lebih susu saya tak cukup sampaikan berat Faris reduced & dia dapat jaundice, tapi Faris tetap sabar.. lepas dah balik Kelantan & mengurut, barulah susu saya banyak..

Cabaran BF..
Saya masuk kerja on 11 sept dan 13 sept kita mula berpuasa.. agak mencabarlah jugak sbb saya baru nak practice mengepam susu di office.. saya taknak terlalu pressure memikirkan ttg stok EBM saya cukup atau tidak sepanjang Ramadhan.. bila ada masa terluang saya pump, banyak atau sikit tu cerita kedua.. setakat ni masih sempat mengepam 2 kali di ofis.. susu saya tak banyak sgt, sekali pam the most saya pernah dapat 6oz.. normally 4-5oz.. lepas 2 kali mengepam, baru dapat around 8-9oz.. so lepas balik kerja or malam saya perlu mengepam sekurang2nya lagi 1 round.. Faris minum 3oz, 5 feedings.. kadang2 jer saya dapat stok 15oz tuh.. stok beku dah lama tak ada sbb kalau weekend, saya fully bf dan terasa terlalu lemah & kering utk mengepam stok.. kalau EBM saya tak cukup, makcik nursery yg menjaga Faris akan berikan formula yg saya bekalkan..

i set my mind to be positive sbb kalau saya keep on susah hati, susu pon makin kurang.. yang penting, i will try my best everyday.. yg bestnye, kat ofis ada geng mengepam, so takdela boring sgt.. jeles jugak kekadang sbb EBM dia lagi banyak berbanding saya.. :) lagi jeles bila tanya2 member2 yg lain, sekali pam diorang bleh dapat 10oz, 12oz dan ada yg sampai 15oz sekali pam! marvellous! lagi satu, saya juga keep on bagi support dekat member2 yg EBMnya lagi kurang drpd saya.. Alhamdulillah, ada yg dah stop mengepam di ofis dah kembali mengepam walaupon hasilnya sedikit.. nasihat saya, yang penting we must keep on pumping & try our best! that's the best gift ever for our child.. :)

dari segi berpuasa & BF, saya rasa stok susu saya tak banyak bezanya dgn before berpuasa.. saya cuba amalkan apa yg disarankan member2 & what i learn thru reading.. minum air banyak2, makan nasi, makan sayur, minum soya & makan kurma.. Alhamdulillah, badan takdela lesu sgt di ofis, sempat lagi pegi shopping di midvalley & sogo.. he he.. tapi on weekend, a bit tiring sbb Faris asyik menyusu.. suka betul dia bila mama tak kerja.. sampaikan bila dah nak iftar, nak bercakap pon saya dah tak larat sbb tekak terasa kering amat.. bila azan jer, airla yg saya capai dulu (tak sempat nak ambik sunat mkn kurma).. harapan saya agar saya dapat BF sekurang2nya 6 bulan.. lagi best kalau dapat mencapai setahun..

semoga Allah makbulkan niat murni saya.. :)